Ponadczasowe prawdy
Punktualność, uprzejmość, powitanie, umiejętność słuchania i podtrzymywania rozmowy czy wykazywania zainteresowania rozmówcą są rzeczami, które ułatwią Ci nie tylko spotkania biznesowe. Takie cechy przydadzą się również w prywatnym życiu.
W biznesie ważna jest też powściągliwość. Naszą emocjonalną stronę zachowajmy na czas wolny, a w pracy wykażmy się opanowaniem.
Spóźnienia
Spóźnienie może zdażyć się każdemu, czasami po prostu nie możemy tego przewidzieć. Warto jednak wiedzieć, jak z niego wybrnąć. Kiedy przytrafi nam się ta niezręczna sytuacja, powinniśmy jak najszybciej poinformować naszego klienta czy partnera biznesowego o tym, ile się spóźnimy i czym jest to spowodowane.
Musimy jednak pamiętać, że sytuacja taka dotyczy spóźnienia do 10-15 minut. Po tym czasie nasz rozmówca może nawet zrezygnować ze spotkania. Sprawdźmy więc wcześniej warunki naszego dojazdu i dajmy sobie 15 minut zakładki na nieprzewidziane utrudnienia.