Savoir vivre: wysyłanie życzeń świątecznych klientom

Czy powinniśmy wysyłać życzenia świąteczne klientom? W jaki sposób zrobić to w biznesie, aby było to stosowne? Dowiedzmy się, jakie zasady etykiety obowiązują przy składaniu bożonarodzeniowych życzeń klientom. Składanie życzeń swoim klientom jest jak najbardziej zasadne. Warto jednak zadbać o to, by zrobić to w odpowiednim tonie. Przedstawiamy zasady savoir vivre dotyczące składania życzeń w relacjach biznesowych.

Jak wysłać życzenia?

Jeśli nasza baza klientów jest raczej kameralna, możemy pokusić się o wysłanie życzeń listem. Ręcznie adresowana kartka jest doskonałym sposobem na ich składanie. Szczególnie dobrze będzie to widziane, kiedy prowadzimy dość spersonalizowane usługi, w których nasz kontakt z klientem charakteryzuje się dużą częstotliwością.
Bożonarodzeniowe kartki świąteczne znajdziesz TUTAJ W przypadku dużych baz klientów możemy użyć poczty e-mail. Co prawda, nic nie zastąpi ręcznie napisanej kartki, jednak w przypadku wielu odbiorców jest to jak najbardziej dozwolone. Przejawem dobrego smaku z naszej strony w przypadku wysyłki zbiorczej będzie ukrycie pozostałych adresów. Jeśli nie możemy wysłać do każdego klienta indywidualnej wiadomości, stwórzmy przynajmniej jej wrażenie.

Jak powinna wyglądać wiadomość?

Wiadomość z życzeniami oprócz tego, że powinna pokazywać wyjątkowy klimat świąt, powinna też być zgodna z zasadami etykiety. Jeśli decydujemy się na załączenie dodatkowego pliku z grafiką, zadbajmy o to, by nie był on zbyt dużej wielkości. Bezwzględnie ważną zasadą, szczególnie w przypadku wysyłania życzeń do klientów, jest pamiętanie o tytule wiadomości, jej przejrzystości, a także o poprawności ortograficznej i gramatycznej. Zawartość merytoryczna zależy już od naszych preferencji. Warto jednak uważać na zbyt osobiste życzenia, zwłaszcza w relacjach biznesowych.