Data modyfikacji:

Trening crossfit w domu. Ćwiczenia dla początkujących

Trening Crossfit ma zaledwie 19 lat, ale zdążył zawładnąć niemal całym światem. Popularność programu wynika nie tylko z efektów, jakie przynosi, ale także z dużej frajdy towarzyszącej codziennym wyzwaniom. Jak rozpocząć treningi crossfit w domu? Podpowiadamy od czego zacząć i podrzucamy przydatny słowniczek crossfitera.

Trening crossfit dla początkujących – od czego zacząć?

Crossfit to program treningowy łączący wiele aktywności fizycznych, m.in. gimnastykę, lekkoatletykę, trening siłowy czy kalistenikę. Jego początki sięgają 2001 roku, gdy Greg Glassman zarejestrował „CrossFit” jako znak towarowy. Odtąd każdy klub pragnący włączyć trening crossfit do swojej oferty, musi skorzystać z oficjalnej licencji, dokładnie opisującej wymagania. Ujednolicony program wprowadzony był m.in. w treningu amerykańskich Marines, strażaków czy żołnierzy piechoty.

Cechą sesji treningowych crossfit jest wysoka intensywność oraz krótki czas wykonywania ćwiczeń. Codzienne WOD-y (ang. workout of day) trwają zaledwie 5 do 30 minut, ale i tak dadzą ci solidny wycisk. W klubach crossfit treningi rozpisane są na ogólnodostępnej tablicy, ale trenując w domu, możesz skorzystać z internetowych rozpisek. Co ważne, do rozpoczęcia ćwiczeń nie potrzebujesz niemal żadnego sprzętu. Wystarczy kilka metrów kwadratowych wolnej przestrzeni i twarde podłoże. Przygotuj jednak chłonny ręcznik, bo pot będzie się lał strumieniami.