Sukcesy zapalniczki Zippo podczas II Wojny Światowej sprawiły, że rozpoczął się boom na jej posiadanie. Czym bardziej wymyślne malowanie i grawery przybierała, tym bardziej trafiała w gusta amerykańskich indywidualistów. Jej legenda zbiegła się szczęśliwie tuż po wojnie z dynamicznym rozwojem popularnej do dziś używki – papierosów. Zapalniczka Zippo stała się symbolem męskości, a jej wizerunek porównywany jest z takimi legendami jak Harley Davidson, Levis czy Coca Cola. Zapalniczka benzynowa była
modnym gadżetem na planach filmowych, gdzie towarzyszyła głównym bohaterom. Pojawiła się m.in. w takich produkcjach jak „Szklana pułapka”, „Top Gun”, „Casablanka”, „Faceci w czerni”, „Indiana Jones”, „Terminator”, „The X-Men”, w serii o Jamesie Bondzie czy setkach innych filmów.
Dziś kolekcjonerów zapalniczek Zippo znajdziemy na całym świecie. Limitowane serie lub unikalne wzory osiągają na aukcjach internetowych astronomiczne kwoty. Identyfikację wartościowych egzemplarzy ułatwia wprowadzony w latach 50-tych system oznaczania zapalniczek. Na jej spodzie wybija się m.in. miejsce, miesiąc i rok produkcji. Przed sprzedażą Zippo przechodzą szereg kontroli, w tym tę najbardziej rozsławioną, czyli kontrolę kliknięcia. Zapalniczki nie wydające charakterystycznego kliknięcia nie są dopuszczone do sprzedaży.