• Głośna praca sprzęgła
Moment, w którym da się odróżnić dźwięk pracy silnika od dodatkowych stuknięć w sprzęgle, powinien skłonić do wizyty w zakładzie mechanicznym. Chodzi o włączenie i wyłączenie sprzęgła na biegu jałowym. Sprawny mechanizm działa w sposób niezauważalny dla kierowcy i pasażerów.
• Sprzęgło wysoko bierze
Pojazd powinien ruszyć już przy niewielkim zwolnieniu pedału sprzęgła. Wysokie branie polega na konieczności całkowitego puszczenia pedału, jest to określenie potoczne, w pełni zrozumiałe dla mechaników.
• Nieprzyjemny zapach w kabinie auta
Tarcza, ślizgając się bezproduktywnie, powoduje powstanie specyficznego zapachu, który przedostaje się do wnętrza kabiny.
• Szarpanie przy ruszaniu
Zamiast typowego dla nowego auta płynnego ruszenia z miejsca, pojazd próbuje zmienić swoje położenie, po czym traci impet. Czasem objaw ustępuje po rozgrzaniu sprzęgła, jednak jest to chwilowa poprawa.
• Brak możliwości zmiany biegów
• Brak możliwości włączenia „jedynki” i biegu wstecznego podczas pracy na biegu jałowym
W powyższych sytuacjach objaw dotyczy najczęściej uszkodzenia wysprzęglika, mechanizmu umożliwiającego zmianę biegów. Wysprzęglik stosowany jest w pojazdach ze sprzęgłem sterowanym hydraulicznie. Nowy sprzęt można nabyć za pośrednictwem Ceneo.pl. Prezentowany model to Sachs wysprzęglik Opel Astra/Corsa/Vectra 1,6-2,0/1,3-1,7 CDTI 03- 3182654196 dedykowany dla marek: ALFA ROMEO, CHEVROLET, FIAT, OPEL.