W wyborze zapachu bardzo istotne jest to, by aromat nie wywoływał negatywnych reakcji typu ból głowy, zdenerwowanie, irytacja czy brak możliwości skoncentrowania się na tym, co dzieje się na drodze. Dlatego też przed wyjazdem w podróż warto jest sprawdzić, jak się reaguje na dany zapach.
Bezpieczeństwo jazdy i samopoczucie kierowcy są bardzo ważne - jeśli zapach komuś nie odpowiada (co może się zdarzyć, jeśli ktoś kupuje na przykład „choinkę” po raz pierwszy), to trzeba po prostu z niego zrezygnować i kupić inny. Zapach nie może generować sytuacji niebezpiecznych w czasie podróży. Zbyt intensywny aromat nie musi odpowiadać wszystkim uczestnikom jazdy. Z taką opcją trzeba się liczyć, dlatego jeśli samochodem podróżuje cała rodzina lub znajomi, to wcześniej warto jest skonsultować wybór ulubionego zapachu do auta.
Nadmiernie mocny zapach może wchodzić w zapachowy konflikt z perfumami używanymi przez pasażerów, co faktycznie może wywołać ból głowy. Kierowca pojazdu musi się też liczyć z tym, że pasażer może mieć problem na przykład z alergią lub z chorobą lokomocyjną (może ją „uruchomić” zbyt mocny zapach). Dlatego w czasie podróży z pasażerami warto jest zdecydować się na zapachy łagodne, ale skutecznie eliminujące przykre wonie docierające z zewnątrz. Podróż w samotności pozwala na randkę z ukochanym zapachem, ale wówczas nie ma ryzyka, że nawet najbardziej intensywny zapach komukolwiek będzie wadził.
Ludzie kochają piękne i szybkie samochody - nic w tym dziwnego. Samochody służą nie tylko do podróżowania, podkreślają również status społeczny danego człowieka. W XXI wieku prawie każdy jest posiadaczem samochodu (nikogo już nie dziwi, że w rodzinie są dwa auta). Polacy jeżdżą coraz lepszymi samochodami, bardzo chętnie kupują nowe auta prosto z salonów. Rynek samochodów używanych potrafi zaoferować wiele samochodowych perełek w super stanie, nawet jeśli samochód ma już ileś lat.
Dbanie o samochód to podstawa - nie chodzi tutaj wyłącznie o regularne wizyty u mechanika, ale i o stosowanie odpowiednich kosmetyków samochodowych. Nie bez znaczenia jest również, jaki odświeżacz do samochodu jest używany - dla potencjalnego kupca zapach będzie przyjemny albo nie. Zapach może przyczynić się do sukcesu w sprzedaży używanego samochodu, gdyż potencjalny nabywca podczas jazdy próbnej po prostu będzie czuł się w nim dobrze (a przecież chodzi o to by klient „rozpoznał” idealny samochód).
Oczywiście dla znawców pojazdów, którzy mówią, że zapach ma znaczenie podrzędne, najważniejszy będzie stan techniczny takiego pojazdu, ale trzeba pamiętać, że ludzie bardzo często kupują sercem i emocjami. Zatem piękny zapach w samochodzie może być fantastycznym wabikiem, który doprowadzi do zmiany właściciela, a także przywiąże klienta do zapachowej marki.
Dokładnie tak samo jest przy sprzedaży nieruchomości - piękny zapach w mieszkaniu lub w domu kusi potencjalnych kupców, przenosi ich w krainę marzeń, czasem do dzieciństwa. Dobry zapach jest jak magia, a każdemu należą się zapachowe czary-mary.