Przeczytaj również: 5w30 czy 5w40 - jaki olej wybrać?
W 100% syntetyczny olej MID SASP, co oznacza, że ma ograniczoną zawartość popiołu siarczanowego i fosforu. Dla jakich samochodów sprawdzi się ten olej? Dla aut osobowych z silnikami Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ponadto sprawdzi się też przy silnikach benzynowych zgodnych z normami Euro 4,5 oraz 6. Takie silniki potrzebuję stosowania olejów klasy ACEA C3 i o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej – właśnie taki jest prezentowany olej od Motul (klasa jego lepkości to 5W40).
Syntetyczny olej o podwyższonej lepkości 5W40. Przeznaczony do samochodów osobowych i ciężarowych, a także do maszyn rolniczych czy budowlanych. Olej zawiera inteligentne molekuły Dualock, które tworzą barierę ochronną i zmniejszają zużycie silnika aż do 50%. Olej jest odpowiedni do silników START-STOP, redukuje zużycie paliwa i jest olejem typu LOW SAPS (olej niskopopiołowy).
Olej syntetyczny o podwyższonej lepkości 5W40 przeznaczony do samochodów osobowych. Olej został zatwierdzony do użytku przez wielu producentów pojazdów z wysoko obciążonymi silnikami – to jedyny olej stosowany przez Ferrari. Olej zapewnia bardzo dobrą ochronę przed szlamem. Co więcej, producent gwarantuje wysokie oczyszczanie nawet podczas najdłuższych zalecanych przez producenta okresów między wymianami oleju.
Olej, który jest mieszanką olejów syntetycznych. Ma lepkość 5W30 i sprawdza się dla samochodów osobowych z silnikami Diesla. Przeznaczony jest głównie do silników Diesla Volkswagena z pompowtryskiwaczami – te wymagają użycia zatwierdzonych olejów według specyfikacji Volkswagena VW 505.01. Lepkość 5W30 zapewnia szybki przepływ oleju przy rozruchu nawet w niskich temperaturach, co chroni wszystkie części silnika przed zużyciem. Ponadto dzięki niższej lepkości można zauważyć oszczędność paliwa i redukcję emisji spalin.
Syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych i wysokoprężnych, czyli silników Diesla. Przez producenta olej zalecany jest do wszystkich silników Forda, w których do tej pory stosowany był olej Formula E 5w30. Ze względu na niską lepkość, olej oszczędza paliwo i redukuje emisję CO2, zapewniając jednocześnie wysoki poziom ochrony oraz smarowania.
Olej syntetyczny o lepkości 5W30 przeznaczony do samochodów benzynowych. Producent zaleca go zwłaszcza silnikom Renault i Dacia. Olej charakteryzuje się niską zawartością popiołów, fosforu i siarki oraz posiada bardzo dobrą odporność na utlenianie. Dzięki specjalnej formulacji olej umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa oraz pozwala stosować wydłużone okresy pomiędzy jego wymianami. Warto też wspomnieć, że olej ma właściwości myjące oraz dyspergujące, co doskonale chroni silnik przed zużyciem i zmniejsza ilość zanieczyszczeń.