Data publikacji:

Jaki skuter 50?

Skuter o pojemności silnika 50 cm3 lub z homologacją 50 cc to taki rodzaj pojazdu, który można prowadzić pod warunkiem, że ukończyło się 18 lat przed 2013 rokiem. Jeśli nie, konieczne jest posiadanie prawa jazdy AM, które można robić już od 16. roku życia. Sprawia to, że skutery 50 są bardzo atrakcyjne dla wszystkich młodych pasjonatów sportów motorowych. Dowiedz się, jaki skuter 50 wybrać oraz na co zwracać uwagę podczas zakupu.
jaki skuter 50

Jaki motorower 50cc?

Motorower o homologacji 50cc najczęściej ma dwusuwowy silnik, który świetnie sprawdza się w takim zastosowaniu. W razie potrzeby jest stosunkowo tani w naprawie, jednak częściej niż silniki czterosuwowe ulega awariom. Modele wyposażone w silnik dwusuwowy przeważnie są tańsze na etapie zakupu, natomiast te z silnikami czterosuwowymi mogą być tańsze w eksploatacji.
Jeśli mamy możliwość wyboru, lepiej będzie zdecydować się na skutery z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a nie gaźnikiem, który jest coraz rzadziej stosowany w tego rodzaju maszynach. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na spalanie, rozrusznik, skrzynię biegów czy hamulce. Istotna będzie też pojemność zbiornika paliwa, a w końcu również cena samego skutera. Trzeba pamiętać, że liczą się nie tylko koszty początkowe, ale również środki, które trzeba przeznaczyć w czasie eksploatacji maszyny.

Jaki skuter 50 kupić? Lekki czy masywny?

Chociaż pytanie, czy wybrać skuter 50 lekki, czy masywny, brzmi nieco trywialnie, wbrew pozorom jest to dosyć istotna kwestia. Im mniejszy i lżejszy skuter, tym łatwiejszy będzie w manewrowaniu. Ponadto mniejszych trudności nastręczy przejeżdżanie nim przez korki czy szukanie miejsca do parkowania. Cięższe maszyny są z reguły wolniejsze, ale również dużo większe. Palą więcej, ale są bezpieczniejsze, ponieważ zapewniają wyższy poziom stabilności.

Skuter 50 – jaki kupić? Elektryczny czy spalinowy?

Jaki skuter 50 wybrać? W dużej mierze zależy to od tego, czego oczekujemy od naszej przyszłej maszyny. Do wyboru mamy zarówno skutery spalinowe, jak i elektryczne. Pierwsza propozycja to dobry wybór dla fanów dłuższych wycieczek. Jest również tańszy na etapie zakupu. Te drugie świetnie sprawdzą się w przypadku, w którym decydujemy się na zakup maszyny w celu wykorzystywania jej do dojazdów do pracy lub szkoły. Skutery 50 cm3 elektryczne jeżdżą na jednym ładowaniu do 70 km. Ponowne zasilenie akumulatora trwa zwykle pomiędzy 4 a 6 godzin. Są droższe w momencie zakupu, ale dużo tańsze w eksploatacji, co dotyczy zarówno serwisowania, jak i ładowania. Na jakie skutery warto zwrócić uwagę?

Junak 607

To świetna propozycja w bardzo rozsądnej cenie – jednej z niższych na rynku, jeśli bierzemy pod uwagę wyłącznie nowe maszyny. Skuter ten nie jest najmniejszym wyborem, jednak mimo wszystko dobrze poradzi sobie w mieście. Gwarantuje wysoki poziom wygody zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera. Ma czterosuwowy silnik, zasilany na wtrysk. Jego maksymalna moc wynosi 2,9 KM. Wyposażony został w bardzo komfortowe zawieszenie.
Jest znany ze swojej niskiej awaryjności oraz szerokiej dostępności części zamiennych. Rozruch Junaka 607 jest elektryczny i nożny, co ponownie jest potwierdzeniem wysokiej wygody oferowanej przez ten model. Ma dość duży schowek pod kanapą, w którym zmieści się kask. Ma automatyczną skrzynię biegów, hamulce hydrauliczne z przodu oraz bębnowe z tyłu. Dostępny jest w kolorze pomarańczowym, żółtym, czerwonym, brązowym, bordowym i czarnym. Jest to jedna z najlepszych propozycji na pierwszy skuter.

Zipp GP500

To kolejna dość duża propozycja w bardzo atrakcyjnej cenie. Jego moc silnika wynosi 4 KM. Jest czterosuwowy, jednocylindrowy. Ma bezstopniową, automatyczną skrzynię biegów i jest zasilany na wtrysk. Wyposażony został w hamulce tarczowe z przodu oraz bębnowe z tyłu. Dostępny jest w kolorze niebieskim, ciemnoszarym i czerwonym. Ma 6-litrowy zbiornik paliwa. Waży niecałe 100 kg i rozwija prędkość do 45 km/h (podobnie jak poprzednik). W razie potrzeby przeprowadzenia drobnych napraw części zamienne są łatwo dostępne i tanie. Ma duży schowek i podwójny tylny amortyzator. Jego dużą zaletą jest ładny design.

Kymco AGILITY 50 4T

To już nieco droższa wersja od poprzedników, jednak bardzo ciekawa i zachwycająca oryginalnym wyglądem. Skuter jest wyposażony w elektroniczny gaźnik, 5-litrowy zbiornik paliwa, skrzynię CVT, tarczowe hamulce z przodu i bębnowe z tyłu. Oprócz tego ma czterosuwowy silnik. Dobrze wypada w testach i można jeździć na nim w dwie osoby. Ma światła w technologii LED, podświetlane zegary oraz gniado 12 V, co jest uznawane za ogromną zaletę. Ma dość duże koła, które gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa i stabilności. Jest najcięższy z tego zestawienia. Znaleźć do niego można dość szeroki wybór akcesoriów i gadżetów dodatkowych. Nowy skuter Kymco kupimy w cenie poniżej 10 000 zł.

Nie zapomnij o kasku!

Żeby jeździć na skuterze, oprócz odpowiednich uprawnień, trzeba dysponować również kaskiem. Nad jego wyborem warto pochylić się nieco dłużej – w końcu to od niego zależy nasze bezpieczeństwo. Do wyboru mamy kaski otwarte lub szczękowe. W kaskach szczękowych dolny element można unosić, zatem jest to praktyczne połączenie kasków otwartych z integralnymi. Świetnie sprawdzają się podczas wiatru czy deszczu, a po uniesieniu szczęki umożliwiają komfortowe rozmawianie z pasażerem. Dobrze, jeśli są wykonane z poliwęglanu lub włókna węglowego. Im lżejszy kask, tym lepszy. Warto zwrócić uwagę na to, by kask miał odpowiednie atesty i był komfortowy w noszeniu. Powinien być wyposażony w szybkę, dzięki której wygoda podczas jazdy będzie wyższa.
Autor: Karolina Grad