Akumulator
Rozruch silnika (zwłaszcza wysokoprężnego) przy ujemnych temperaturach to dla akumulatora ogromne obciążenie. Choć dzisiejsze akumulatory są niemal bezobsługowe, warto kontrolować ich stan. Bardzo często wymagają po zimie podładowania, zwłaszcza jeśli pokonujesz jedynie krótkie trasy, np. dojazdy do sklepu lub pracy. Niedoładowanie akumulatora może być także skutkiem zużycia alternatora. Bez obaw, możesz go zregenerować.
Filtry
Po zimie najlepiej wymienić wszystkie filtry. Filtr powietrza zabrudzony będzie piachem oraz solą,
filtr paliwa dostanie w kość związkami wytrącającymi się podczas mrozów z paliwa, zaś filtr kabinowy może w czasie jesieni i zimy zgrzybieć. Nie zapomnij o kontroli oleju oraz filtra oleju. Być może on też wymaga wymiany. Wyczyść także kanały wentylacyjne, w których również może zalegać mnóstwo brudu, zwłaszcza w samochodach bez filtra kabinowego. Służą do tego specjalne preparaty w puszce, które zaaplikujesz bezpośrednio do nawiewów za pomocą dołączonego do zestawu wężyka. Alternatywą są specyfiki w aerozolu, które należy umieścić za fotelem kierowcy, skąd zostaną zassane poprzez wewnętrzny obieg powietrza.
Felgi
Felgi to niewątpliwie oczko w głowie pasjonata motoryzacji. Niektórzy używają w zimie felg stalowych, jednak jeśli spędziłeś zimę na alufelgach, przywróć im pierwotny blask. Są tacy, którzy myją je w zmywarce, jednak proponujemy Ci mniej drastyczne rozwiązanie. Umyj felgi za pomocą specjalnego środka do felg, który rozpuści brud i zapobiegnie mozolnemu szorowaniu zakamarków. Nie przestrasz się, bowiem niektóre specyfiki dają efekt krwawiących felg. Drobne zagłębienia oraz szczeliny doczyść za pomocą niewielkiego pędzelka.
Choć jest to kwestia bardziej estetyczna niż praktyczna, możesz wyczyścić także opony. Służy do tego specjalne czernidło, które nadaje im intensywnego czarnego koloru. To właśnie te detale wpływają na atrakcyjność samochodu.