Data publikacji:


Najlepsze wizytówki dla mężczyzny

Posiadanie wizytówek jest obecnie koniecznością, coraz więcej zawodów i stanowisk wymaga, by pracownicy mieli możliwość ich wręczenia, np. klientom. Jest to całkowicie zrozumiałe, wizytówka może przydać nam się w każdym momencie, nie tylko wtedy, gdy jesteśmy w pracy lub w typowej sytuacji biznesowej.

Potencjalnego klienta, inwestora lub partnera do współpracy można spotkać w najmniej oczekiwanym momencie, dlatego warto mieć przy sobie kilka wizytówek. Choć często tego nie widzimy, wizytówka może być elementem naszej strategii marketingowej. Papier, z którego jest wykonana, wzór lub niestandardowe hasło, które na niej umieścimy, może sprawić, że dana osoba zaciekawiona naszą wizytówką, przyjrzy się bliżej również nam lub naszej firmie. Ten efekt zaskoczenia i zainteresowania warto wykorzystać zwłaszcza wtedy, gdy spotykamy się w szerszym gronie, np. podczas targów, gdzie ludzie często otrzymują kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt wizytówek. Samo umieszczenie naszych danych nie wystarczy, większość wizytówek tak wygląda. Spójrzmy jak zrobić to lepiej.

Ciekawe wizytówki – jak je zaprojektować?

Na początek musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki chcemy osiągnąć cel wręczając wizytówkę. Czemu ma to służyć? Czy chcemy zwrócić uwagę na nasze dokonania i umiejętności? Naszą pozycję w firmie? Naszą wizję przyszłości w, np. branży, w której jesteśmy specjalistami? Wbrew pozorom takie informacje również można umieścić na wizytówce. Krótkie hasło o naszym największym sukcesie, albo cytat lub filozofia, którymi kierujemy się w życiu, może dużo o nas powiedzieć. Pokazać nas jako żywego człowieka, a nie tylko imię i nazwisko z numerem telefonu.

Wizytówka powinna być przede wszystkim prosta i przejrzysta, umieszczone powinny być na niej najważniejsze informacje. Unikajmy zbyt dużej ilości treści, która może dać złudzenie bałaganu i wymóc konieczność wczytywania się, szukania gdzie kończy się jedna informacja a zaczyna kolejna. Już na pierwszy rzut oka dane powinny być widoczne. Czcionka powinna być czytelna, bez zbędnych zdobień. Idealna wielkość wynosi 12 pkt, litery nie powinny być mniejsze niż 6 pkt, gdyż odczytanie może być problemem dla osób z wadami wzroku. Najlepsze czcionki do zastosowania na wizytówce to Helvetica, Myriad Pro, Karat i Glasgow. Poprzez prostą, elegancką wizytówkę również możemy pokazać kim jesteśmy i do czego zmierzamy. 

Upewnij się, że wszystkie dane na wizytówce są aktualne. Nieaktualne informacje mogą sprawić, że będziesz wyglądał nieprofesjonalnie. Jaką można mieć pewność, że wywiążesz się z powierzonych zadań, jeśli nie chce Ci się wykonać tak prostej czynności, jak aktualizacja danych na wizytówce? Aby wyglądać profesjonalnie, musimy również zadbać o to jaki e-mail umieszczamy na wizytówce.

Jeśli jesteśmy pracownikami firmy, nie powinien to być duży problem, zamieszczany e-mail firmowy. Jeśli jednak jesteśmy właścicielami jednoosobowej działalności, musimy pamiętać, że swoją osobą budujemy wizerunek całej firmy. Zainwestujmy w firmową domenę i stwórz w niej swojego firmowego maila, a nawet kilka różnych maili z przeznaczeniem dla różnych grup odbiorców. Na wizytówce możemy wtedy umieścić profesjonalnie wyglądającego maila, np. ceo@nazwafirmy.com. Unikajmy maili umieszczanych na popularnych pocztach dostępnych dla każdego, jak interia lub onet. Nasza działalność nie wygląda wtedy na godną zaufania.
Pamiętaj, aby wręczać zawsze czysta i gładką wizytówkę. Odpowiednio je przechowuj, świetne nada się do tego wizytownik, który jednocześnie może być elementem naszej stylizacji. Zadbaj, by był wykonany z porządnego materiału. Skóra, metal to bardzo męskie materiały, które zawsze będą się elegancko i modnie prezentować. Wizytownik zawsze trzymaj w tym samym miejscu, by uniknąć nerwowego poszukiwania. Kiedy wiesz gdzie jest, możesz pewnie sięgnąć do kieszeni i wręczyć wizytówkę. Zawsze miej przy sobie odpowiednią ilość wizytówek, zwłaszcza jeśli wybierasz się na targi lub konferencje, w miejsca w których poznaje się wielu ludzi. Nie chciałbyś znaleźć się w sytuacji, gdy nagle zabraknie Ci wizytówek do wręczenia.

Ekskluzywne wizytówki.

Wiemy już, że wizytówka powinna być czytelna i aktualna. Prosty wzór jest zawsze elegancki, dodatkowo wizytówka powinna być wydrukowana na dobrym jakościowo papierze. Jednak jeśli chcemy wyróżnić ją spośród wielu, możemy to zrobić właśnie dzięki materiałowi z jakiego jest wykonana. Czasami wymaga to inwestycji, ale możmy mieć jedynie pojedyńcze sztuki przeznaczone dla wyjątkowych osób, którym chcemy zapaść w pamięci. Reszta może otrzymywać bardziej standardowe wzory. Możemy, np. wykonać wizytówki z papieru, który powstaje z wapienia. Taki papier wyróżnia się fakturą, jest bardziej miękki i przyjemny w dotyku, niż zwykły papier. Dodatkową zaletą jest to, że nie ulega zniszczeniu, nawet zalany wymaga jedynie przetarcia. A może wizytówka z metalu lub skóry? Albo z papieru fotograficznego? Na pewno zaskoczą one każdego. Dodatkowo, dobrze dobrane materiały sprawią, że wizytówka będzie wyglądać ekskluzywnie i wyjątkowo. 


Wizytówki - wzory.

Nasza wizytówka może wyróżniać się również rozmiarem i kształtem. Wyjdźmy poza schemat prostokątnych wizytówek. Jeśli to zrobimy mamy praktycznie nieskończone możliwości. Możemy nawet stworzyć wizytówki trójwymiarowe. Jeśli pracujemy w branży meblarskiej, nasza wizytówka może składać się, np. na kształt krzesła. Abo na kształt samolotu, jeśli marzy nam się praca pilota.
To, na jak wiele możemy sobie pozwolić przy tworzeniu wizytówek, zależy od branży w jakiej pracujemy. Zawody artystyczne na pewno mają większą dowolność, a wizytówka może być właśnie małą próbką ich umiejętności. Fotograf może mieć wizytówkę w formie małego zdjęcia, a projektant mody może wykorzystać materiały, których używa do swoich projektów. W branżach, od których wymaga się kreatywności, im więcej pomysłów tym lepiej. Są zawody, gdzie nie możemy sobie na zbyt wiele pozwolić, np. zawody zaufania publicznego, ale nawet tutaj możemy być bardzie oryginalni od innych.
Wizytówka może być elementem naszej strategii marketingowej, który oprócz podstawowych danych kontaktowych, mówi o nas trochę więcej. Odpowiednio zaprojektowana, będzie czynnikiem wyróżniającym i zapadającym w pamięć. Pomoże zbudować nasz profesjonalny wizerunek osoby, której można zaufać. Pamiętajmy, by ten wizerunek był spójny i pasował do branży, którą reprezentujemy i stanowiska, które piastujemy. Warto, więc poświęcić wizytówkom trochę więcej uwagi i wyjść poza standardowe wzory.