Data publikacji:

Zdrowe przekąski do piwa, od których nie przytyjesz

Trudno wyobrazić sobie  dobrą domową imprezę bez przekąsek. Nie bez powodu każda z nich kończy się wcześniej czy później w kuchni. Dziś zaproponujemy Ci zdrowe przekąski do piwa, które zastąpią chipsy i nie wpędzą Cię w spożywczą ciążę. Bez obaw, dietetyczne przekąski też świetnie smakują. Musisz uwierzyć nam na słowo lub… spróbować samemu!

Beef jerky


Beef jerky to oczyszczone z tłuszczu i ususzone mięso wołowe. Pokrojone w cienkie plastry kawałki mięsa są lekko słone i pikantne. To zasługa solankowej zalewy, w której należy je zamarynować przed suszeniem. Beef jerky należy suszyć w niskiej temperaturze tj. do 70 stopni C. Tradycyjnie suszono je na słońcu. Ta dietetyczna przekąska jest nie tylko bardzo smaczna, ale i stanowi prawdziwą bombę białkową. W porcji 30 g beef jerky znajduje się zaledwie 1 g tłuszczu, 0,3 g węglowodanów i aż 15 g białka!

Kulki mocy


Być może nie są niskokaloryczne, za to zdecydowanie zdrowsze od chipsów lub paluszków. Przygotowanie dietetycznych kulek mocy jest niezwykle proste. Do ich wykonania potrzebna jest Ci szklanka płatków owsianych górskich oraz szklanka namoczonych w wodzie daktyli. Dla smaku dodaj ulubione orzechy, np. nerkowce, orzechy włoskie czy pistacje. Zmiksuj każdy ze składników, a następnie zmieszaj ze sobą i uformuj masę w niewielkie kulki. Obtocz je w zmielonym kakao lub wiórkach kokosowych. Gotowe!

Pieczone frytki z batatów


Po co nasączać frytki toną oleju podczas smażenia, jeśli można je upiec w piekarniku? Przed pieczeniem wystarczy je delikatnie przesmarować pędzlem nasączonym oliwą lub spryskać olejem w spreju. Alternatywą dla piekarnika jest beztłuszczowa frytkownica, która smaży na pomocą gorącego powietrza. Pieczone bataty, czyli słodkie ziemniaki, wyjdą chrupiące z wierzchu i miękkie w środku. Możesz w ten sposób zrobić także frytki z selera lub marchwi, są bardzo smaczne. Jeśli nie przepadasz za tymi warzywami, postaw na klasykę. Zwykłe ziemniaki nie mają dobrej prasy, ale wcale nie są złe.

Bruschetta


Bruschetta z pomidorami oraz czosnkiem to kwintesencja włoskiej kuchni. Prosta, słoneczna i pyszna. Co równie ważne, łatwa i szybka w wykonaniu. Posiekaj dojrzałe pomidory w grubszą kostkę, a ząbki czosnku i liście bazylii jak najdrobniej. Wrzuć wszystko do miski, skrop odrobiną oliwy i dopraw solą oraz pieprzem. Pokrojone kromki bagietki posmaruj delikatnie oliwą, włóż do rozgrzanego piekarnika i pozostaw do zarumienienia. Po upieczeniu nałóż na nie pomidory z czosnkiem i bazylią. Niskokaloryczne przekąski nie muszą być czasochłonne.

Grillowane szaszłyki z kurczaka


Choć grill kojarzy się głównie z kiełbasą i karkówką, można na nim przygotować lekkie przekąski. Jedną z nich jest szaszłyk z kurczaka z warzywami. Nadziej na długą szpatułkę kawałki marynowanego w ulubionych przyprawach kurczaka oraz kolorowe warzywa – paprykę, pomidorki koktajlowe, paprykę i cebulę. A może warto dodać odrobinę słodkości w postaci ananasa lub brzoskwini? To idealne połączenie.

Dietetyczne nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych


Każdy kulturysta wie, że chude mięso z kurczaka jest w czasie redukcji niezwykle ważnym źródłem niezbędnych aminokwasów. W odróżnieniu od wieprzowiny nie zawiera wiele tłuszczu, dzięki czemu jest mniej kaloryczne. Podaj pierś kurczaka w ulubionej formie wielbicieli Maka, tj. w formie nuggetsów. Dla zmniejszenia kaloryczności przygotuj je w piekarniku lub beztłuszczowej frytkownicy. 

Prażone orzechy nerkowca


Orzeszki to już tradycyjna imprezowa przekąska. Zamiast tych ziemnych, obsypanych solą lub obtoczonych w cieście, przygotuj zdrowszą alternatywę. Kup prażone nerkowce lub upraż je na suchej patelni. Jak przekonują naukowcy Uniwersytetu w Montrealu, orzechy nerkowca uwrażliwiają komórki na insulinę, a co za tym idzie, zapobiegają rozwojowi cukrzycy typu 2. 

Koreczki Caprese


Sałatka Caprese jest stałym bywalcem imprez, nie tylko tych, na których panują fit przekąski. Dziś zaproponujemy Ci jednak znacznie wygodniejszą w obsłudze formę. Zamiast kroić pomidory i mozarellę na plastry, zrób z nich koreczki. Wystarczą pomidorki koktajlowe, mini kulki mozzarelli oraz kilka listków bazylii, aby przygotować pyszną i pięknie prezentującą się przekąskę.

Zamiast paluszków – warzywa


Marchewka, papryka i seler naciowy na imprezie? Jeśli sądzisz, że to nie może się udać, grubo się mylisz. Pokrój je w długie paski, a w roli fit przekąsek do chrupania sprawdzą się nie gorzej niż paluszki czy grissini. Klucz do sukcesu to pyszny dip do warzyw, który możesz przygotować na bazie jogurtu naturalnego lub guacamole. Kolorowe  paski warzyw znikną ze stołu w rekordowym tempie, zapewniamy.

Kanapki razowe z twarogiem i łososiem


Czasem te najprostsze pomysły są najlepsze. Mini kanapeczki z pieczywa razowego będą znacznie zdrowszą opcją niż te z białego pieczywa. Pokrój kwadratową kromkę na cztery małe części, posmaruj twarożkiem i dodaj zwinięty plaster wędzonego łososia. Ta pyszna dietetyczna przekąska  jest naprawdę syta.

Zdrowe przekąski do piwa to recepta na imprezę, po której nie będziesz mieć dietetycznego kaca. Te proste fit przekąski pokazują, że można jeść smacznie i niskokalorycznie. Pamiętaj jednak, że oprócz ograniczania przekąsek do piwa, warto ograniczyć też samo piwo. Jest bardzo kaloryczne.

Szymon Sonik