Jak polerować lakier samochodowy? Najpierw zabezpiecz taśmą malarską krawędzie sąsiadujących elementów. Kabel maszyny polerskiej przerzuć przez ramię, dzięki czemu nie porysuje on elementów karoserii. Wyznacz niewielki fragment pracy i nałóż niewielką ilość pasty polerskiej na pada. Rozprowadź pastę przy użyciu niewielkich obrotów.
Pracuj pociągłymi ruchami, zacierając kolejne pasma przejazdów. Poleruj fragment kilka razy, naprzemiennie posuwając się góra-dół oraz lewo-prawo. Po wypracowaniu pasty polerskiej odtłuść fragment alkoholem izopropylowym, sprawdź efekty i przejdź do kolejnego elementu. Uważaj na krawędzie i przetłoczenia, gdyż w tych miejscach warstwa lakieru może być cieńsza.
Po pełnym wypolerowaniu lakieru, warto zabezpieczyć go przed uszkodzeniem. Możesz do tego użyć klasycznego wosku naturalnego, sealantu lub powłoki ceramicznej. Jeśli w korekcie nie udało się pozbyć głębszych rys, wypełnij je środkiem typu glaze. Wypełnia on niedoskonałości, a dodatkowo przyciemnia lakier i tworzy efekt „mokrego auta”. Przed sezonem zimowym najlepiej użyć dobrej powłoki ceramicznej, która gwarantuje najtrwalszą ochronę lakieru.