Dużą uwagę poświęć doborze baterii. Im pojemniejsza, tym lepiej – wystarczy na dłuższą trasę. Zazwyczaj stosuje się akumulatory litowo-jonowe, które nie mają efektu pamięci, nie trzeba ich formatować i można doładowywać w każdym momencie. Największą wygodę gwarantują rowery z wyjmowanym akumulatorem. Dzięki temu można pozostawić rower w piwnicy lub schowku, a do naładowania zabrać samą baterię.
Samodzielna budowa roweru elektrycznego
Jeżeli już posiadasz rower i nie chcesz wymieniać go na nowy, możesz samodzielnie przekształcić go w rower elektryczny. Służą do tego specjalne zestawy z silnikiem, akumulatorem i sterownikiem, które można dopasować do większości rowerów. W przypadku silników w piaście, do zestawu dołączone jest całe tylne koło (bez opony).
Założenie napędu elektrycznego wymaga podstawowej wiedzy na temat mechaniki roweru oraz narzędzi rowerowych, m.in. ściągacza do korb, kluczy imbusowych czy skuwacza do łańcucha. Ze względu na wzrost wagi roweru oraz średnich prędkości, warto upewnić się, czy fabryczne hamulce są wystarczające. Najlepiej, jeśli przerabiany rower wyposażony jest w hydrauliczne hamulce tarczowe. W ten sposób przerobisz m.in. rower miejski, trekkingowy czy górski.